TESTTERREIN

   

Maxxis heeft meer dan 150 miljoen US$ geïnvesteerd in een nieuw testcircuit. Voor het ontwerp en de bouw van dit circuit waren meerdere jaren nodig.

Het werd in 2012 geopend in Kunchan, in de buurt van Shanghai, en is een van de weinige testcentra in China in particuliere handen. Dankzij deze hoogwaardige testfaciliteit kan Maxxis zijn relaties met grote autofabrikanten verstevigen.

Tot de hightech R&D-uitrusting van Maxxis behoren ook de MTS Flat Trac III-machines voor het testen van banden op hoge snelheid en geluidskamers met STSF-software om de geluidsproductie van banden te bestuderen.

MAIN FEATURES

Tech Proving Ground Diagram

Tech Pg Number1  HOGESNELHEIDSBAAN

Totale lengte van 4,5 km. Hellend driebaansdeel met een 12 m brede en 6 m hoge kombocht

           
  • Zo ontworpen dat voertuigen zonder af te remmen met maximaal 230 km/h de kombochten kunnen nemen
  • High Performance-banden moeten op hoge snelheid worden getest
  •    

Tech Pg Number2 ALGEMENE TESTBAAN

Totale lengte van 1,2 km en breedte van 40 m

           
  • Dankzij de breedte van 40 m kan het gedrag bij het wisselen van rijstrook op hoge snelheid en tijdens slaloms worden getest. De algemene testbaan is verbonden met de hogesnelheidsbaan om het rijgedrag op hogere snelheden te testen
  •    

Tech Pg Number3 REMTESTBAAN

Totale lengte van 1,2 km. Inclusief een testzone van 200 m

           
  • De wrijvingscoëfficiënt van het wegdek in de testzone ligt tussen 0,2 en 0,8
  •        
  • In de zone met lage wrijvingscoëfficiënt kan een wegdek met sneeuw en ijs worden nagebootst. Het wordt ook gebruikt om de prestaties van het ABS te bepalen
  •    

Tech Pg Number4 ISO-GELUIDSTESTBAAN

           
  • Het ontwerp van de baan en het wegdek voldoen aan de internationale normen
  •    

Tech Pg Number5 NVH-TESTBAAN (NOISE, VIBRATION & HARSHNESS)

           
  • Deze testbaan bestaat uit acht verschillende golvende wegdekken met enkele of continue golven van verschillende amplitudes
  •        
  • Op deze baan worden banden en wielophangingen van auto's getest op hun vermogen om geluid en trillingen te dempen en te absorberen
  •        
  • De baan is ook voorzien van wegdek met vijf verschillende niveaus van ruwheid om het geluidsspectrum van de band en het voertuig te meten bij verschillende frequenties
  •    

Tech Pg Number6 TESTBAAN VOOR RIJGEDRAG OP NAT WEGDEK

Totale lengte van 1,4 km

           
  • Simuleert natte wegcondities om de tractie en de waterafvoerprestaties te meten
  •        
  • Mogelijkheid om een maximaal 10 mm dikke waterlaag te creëren om aquaplaningsgedrag in lengte- en dwarsrichting te meten
  •    

Tech Pg Number7 TESTBAAN VOOR RIJGEDRAG OP DROOG WEGDEK

Totale lengte van 2,5 km

           
  • Voorzien van bochten met verschillende stralen om het bochtgedrag op verschillende snelheden te meten. Op deze baan wordt ook de voertuigstabiliteit tijdens het remmen, in bochten en tijdens het accelereren en decelereren gemeten.
  •    

Tech Pg Number8 DROGE SLIPBAAN

Straal van 125 m

           
  • Ideale gelijkmatige omstandigheden om de rijprestaties van banden en voertuigen te meten, vooral bij een sportieve rijstijl
  •        
  • Voorzien van geavanceerde detectie-instrumenten om de stabiliteit van banden en voertuigen te bestuderen
  •             

Tech Pg Number9 NATTE SLIPBAAN

Straal van 60 m

           
  • 6 verschillende wegdekken met verschillende wrijvingscoëfficiënten
  •        
  • Automatisch bediende sprinklerinstallaties voor een uniforme laag water op de baan
  •        
  • Voorzien van geavanceerde detectie-instrumenten om de stabiliteit van banden en voertuigen te bestuderen in natte en gladde omstandigheden
  •    

Tech Pg Number10 DUURZAAMHEIDSTESTBAAN

Straal van 4600 m en breedte van 7 m

           
  • Twee banen met negen verschillende wegdekken om de band en de wielophanging van de auto te testen op ruw wegdek
  •    

Tech Pg Number11 AQUAPLANING-TESTZONE

           
  • Deze zone is voorzien van een hogesnelheidscamera die 5000 beelden per seconde kan opnemen. Hij is geïnstalleerd in een ondergrondse put bedekt met gehard glas. De beelden van het water dat door het bandenprofiel stroomt worden gebruikt om de prestaties van de band op het gebied van aquaplaning te bepalen

Technologie

ORANGE ENGINEERING

Lees meer

DE OPBOUW VAN EEN BAND

Lees meer

Dealer locator

Banden zoeken

Kies hoe u contact wilt opnemen.
Begin nu!
Algemene vragen
Heeft u een vraag? Neem contact met ons op via onderstaand formulier!
Ontdek Meer
Sponsoring
Om uw sponsor aanvraag zo goed mogelijk te kunnen verwerken, vragen wij u om het formulier zo compleet mogelijk in te vullen.
Wordt een Maxxis dealer
Wilt u ook een Maxxis dealer worden? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen ze snel mogelijk contact met u op!
Ontdek Meer

©2018 Maxxis International. Exclusieve distributeur Benelux:Reedijk Banden Import B.V. Alle rechten voorbehouden.
Wij gebrulken cookies.Lees hier onze voorwaarden.