The Beast Part 2

24 december 2018

The Beast Part 2

Bij terugkomst van de Dakar uit Zuid-Amerika vorig jaar staken de broers de koppen bij elkaar en de handen uit de mouwen. “Er waren een hoop dingen niet oké, als ik eerlijk ben”, erkent Tim die zich in de nieuwe werkplaats in Huizen hoofdzakelijk met het Dakar-verhaal heeft beziggehouden. 'The Beast' had dan ook heel wat aanpassingen nodig om echt Dakar-proof te worden. Vooral de problemen met de warmtehuishouding moesten we zien op te lossen. In de laatste Dakar ging het rijden best goed, maar we moesten ook veel stoppen om de koeling onder controle te krijgen. Vandaar dat we delen van de auto verwijderden om koeling te creëren”.

In basis is de buggy niet veranderd. Het chassis, de kooi en motorblok zijn hetzelfde gebleven. Er is wel een 'Coronel sausje over heen gelegd’, zoals Tom dat eufemistisch noemde. Het aantal wijzigingen dat ten opzichte van vorig jaar moest worden aangebracht bevatte meer dan vier (!) kantjes aantekeningen. Om de koeling aan te pakken zijn de leidingen die te dicht bij motor en uitlaat lagen, verlegd. Een nieuw uitlaatsysteem is aangebracht en het bodywerk is van kevlar gebouwd, wat de wagen 200 kilo lichter maakt. Daarnaast heeft de motor heeft ets meer vermogen (412pk met restrictor) en krachtiger koppel (620Nm) onderin gekregen.

Wil je weten hoe The Beast Part 2 klinkt? Bekijk de video!

 

Tip: geluid aan!

Dealer locator

Banden zoeken

Heeft u een vraag voor ons? Hiernaast kunt u ons een vraag stellen of direct dealer worden!
Algemene vragen
Heeft u een vraag? Klik op dan onderstaande link en neem contact met ons op via het contactformulier!
Contactformulier
Maxxis dealer worden
Wilt u ook een Maxxis dealer worden? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!
Dealer worden

© 2019 Maxxis. Exclusieve distributeur: Reedijk Banden Import B.V. 
Alle rechten voorbehouden. Wij gebruiken cookies