Nieuwste technieken van Maxxis

Achter iedere band van Maxxis gaat een hele techniek schuil, ontwikkeld in de meest geavanceerde Onderzoeks- & Ontwikkelingscentra (Taiwan, China, USA en Nederland) gebruik makend van de meest geavanceerde State Of The Art apparatuur.

De nieuwste technieken welke Maxxis in haar banden toepast zijn:

  • ULTRA R RUBBER
  • DVA AIR RETENTION
  • MTS SKIN

De technieken van Maxxisbanden gaan verder dan het oog reikt…

ULTRA R RUBBER

PRO R1 – Natuurlijke prestaties in natte omstandigheden.
Geproduceerd voor natte weersomstandigheden; de Maxxis Pro R1 presteert tijdens natte omstandigheden als een vis in het water. De speciaal ontwikkelde ULTRA R Rubber profiel, levert een lange levensduur, uitstekende brandstofverbruik en superieure grip op nat
wegdek. Het geavanceerd profiel, voert water af vanaf het loopvlak via vier centrale groeven.

Verder dan het oog reikt.

DVA AIR RETENTION

PRO R1 – Deze band blijft op de juiste bandenspanning.
Zou het niet fijn zijn als u minder tijd bij de pomp doorbrengt? DVA AIR RETENTION technologie houdt dit precies in. Een speciaal samengesteld binnenmembraan, ontworpen om minder lucht door te
laten, ter behoud van een optimale bandenspanning. Dit betekent minder slijtage van uw banden en een lager brandstofverbruik.

Verder dan het oog reikt.

MTS SKIN

BRAVO en BIGHORN – Robuuste 4×4 off/on-road banden met een dikke huid. Ze zeggen dat schoonheid aan de buitenzijde zit, tot op de huid. Maar de ware schoonheid komt van binnenuit. De Maxxis Bravo
en Bighorn hebben een MTS huid van 8 of 10 lagen. De ply-lagen voorkomen dat het rubber onder druk wordt uitgerekt, terwijl de verbeterde zijwandconstructie lekke banden helpt voorkomen. Dit levert een echt duurzaam product.

Verder dan het oog reikt.

Reacties zijn gesloten.